Veel gestelde vragen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij leveren bestellingen standaard 2 tot 3 werkdagen na ontvangst van betaling. Meer informatie over leveringen staat onder ‘Verzenden en kosten’.

Wat zijn de verzendkosten?

Deze staan vermeld onder de pagina ‘Verzenden en kosten’.

Bij bestellingen van €50,- of meer, wordt deze gratis verzonden binnen NL en BE.

Leveren jullie ook naar het buitenland?

Ja. Wel vragen wij eerst contact op te nemen met de klantenservice. Dan kunnen de opties worden besproken en door Fotoprint.nl geregeld worden.

Kan ik met spoed bestellen?

Ja. Deze optie kan worden aangevinkt bij het bestelproces. Na ontvangst van de betaling wordt het product binnen 2 werkdagen geleverd. De kosten voor spoedbestellingen zijn €10,-.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

De bezorger laat een kaartje in de brievenbus achter. Op het kaartje staat een nummer waarmee contact opgenomen kan worden voor het maken van een nieuwe afspraak. Wanneer er geen kaartje is afgegeven, zal het pakketje op de volgende (werk)dag worden aangeboden. Is de optie ‘Burenlevering’ aangevinkt bij het bestelproces? Dan kan de bezorger het pakket daar afgegeven hebben indien de bezorger thuis niemand aantrof.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij werken samen met MerenPost (onderdeel van SANDD). Bij het verzenden van een bestelling via Merenpost, wordt er een e-mail gestuurd met een track en trace code.

Kan ik mijn foto's op alle materialen afdrukken?

Ja, technisch gezien wel. Wel geldt het advies de foto af te stemmen op het materiaal. Zo raden wij aan een groepsfoto of een foto met veel detail niet op een houtsoort met smalle planken te bestellen. Het is goed om vooraf onderzoek te doen of een foto geschikt is op een bepaald materiaal af te drukken. Neem contact op met de klantenservice indien u er niet uit kunt komen.

Wat is white-wash?

Sommige houtsoorten worden vooraf voorzien van een witte laag. Hierdoor blijven de kleuren van een foto krachtiger en dieper. De white wash-laag is nét niet 100% dekkend. Hierdoor blijft de structuur van de houtsoort subtiel zichtbaar.

Hoe hang ik mijn foto aan de muur?

Er zijn verschillende ophangsystemen beschikbaar. Deze verschillen per type print-materiaal. In het bestelsysteem wordt automatisch een geschikt ophangsysteem geselecteerd op basis van het opgegeven materiaal.

Wat betekent 'wit wordt niet geprint'?

Wij printen standaard geen wit. Hierdoor is de dekking van witte en lichte delen lager dan diepe kleuren en zwart. Hierdoor komt de structuur van het materiaal duidelijker naar voren, zoals bijvoorbeeld bij aluminiumhout (zonder white wash) en plexiglas helder. De enige uitzondering waarbij wij wit printen is plexiglas wit. Bij dit product printen wij, na het afdrukken van de kleuren, achteraf een extra witte inktlaag.

Zijn alle materialen geschikt voor buiten?

Nee. Niet ieder materiaal is geschikt voor buitengebruik. De materialen welke wel buiten opgehangen kunnen worden zijn ayoushoutaluminiumtuincanvas en tuinposter.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen??

Je kunt een bestelling plaatsen via onze gratis online editor. Hierin kun je het product selecteren met de gewenste specificaties. Vervolgens upload je het gewenste bestand. Waarna je de foto en het materiaal kunt bewerken naar wens. Vervolges komt je in de betalingsomgeving waar de bestelling wordt afgerond.

Als je hebt gesteld worden de bestanden door ons handmatig gecontroleerd. Wanneer er iets niet voldoende blijkt te zijn met het aangeleverde bestand nemen wij contact op. 

Wanneer de bestelling aangeboden wordt aan de post wordt je per mail op de hoogte gebracht. 

Is mijn foto geschikt om af te drukken?

Het kan lastig zijn om op voorhand de kwaliteit digitaal te beoordelen. Vanwege deze reden is er een handmatige kwaliteitscontrole. Mocht de resolutie niet toereikend zijn voor het gewenste formaat dan wordt er contact opgenomen.

Mijn foto bestand is te groot

De foto kan in een lagere resolutie worden ge-upload en naderhand via bijvoorbeeld WeTransfer verstuurd worden. Geef dit aan als opmerking in het bestelsysteem bij stap nummer 4 of neem contact op met de klantenservice.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Alle gangbare betaalmogelijkheden zijn aanwezig. iDeal, Paypal, bankoverschrijving, ING Homepay, Klarna en MisterCash (Belgie). 

Klarna (achteraf betalen)
Voor het gebruik van Klarna wordt er € 2,- extra in rekening gebracht. Na levering van uw bestelling zal uw rekening overgedragen worden aan Klarna. Vanuit Klarna zal vervolgens de factuur naar u verstuurd worden. U krijgt hiervan bericht in een email met daarin tevens de instructies over hoe u die rekening kunt betalen aan Klarna. De standaard betaaltermijn is daarvoor 14 dagen na ontvangst van de (klarna)factuur.

Heeft u problemen met het betalen van die factuur of andere vragen gerelateerd aan die factuur dan moet u daarvoor contact opnemen met Klarna.

Is uw bestelling niet naar wens en wilt u daarom (nog) niet betalen dan moet u zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen.

De kwaliteit van mijn foto is te laag

Met de modernere mobiele telefoons en camera’s worden prima foto’s gemaakt om af te drukken. Toch worden er af en toe foto’s aangetroffen welke qua resolutie niet toereikend zijn. Dat kan voorkomen wanneer een foto is gedownload via social media of de foto is bewerkt en ongemerkt verkleind. Ook foto’s welke via e-mail zijn verstuurd, kunnen verkleind worden door het e-mail programma.

Hoe kan ik Fotoprint.nl bereiken?

Per e-mail en telefoon alle aanvullende contactinformatie staat op de contactpagina.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Alle gangbare betaalmogelijkheden zijn aanwezig. iDeal, Paypal, bankoverschrijving, ING Homepay, Klarna, MisterCash (Belgie) en de VVV giftcard (niet VVV cadeaubon). Zakelijke partners kunnen ook op rekening bestellen.

Klarna (achteraf betalen)
Voor het gebruik van Klarna wordt er € 2,- extra in rekening gebracht. Na levering van uw bestelling zal uw rekening overgedragen worden aan Klarna. Vanuit Klarna zal vervolgens de factuur naar u verstuurd worden. U krijgt hiervan bericht in een email met daarin tevens de instructies over hoe u die rekening kunt betalen aan Klarna. De standaard betaaltermijn is daarvoor 14 dagen na ontvangst van de (klarna)factuur.

Heeft u problemen met het betalen van die factuur of andere vragen gerelateerd aan die factuur dan moet u daarvoor contact opnemen met Klarna.

Is uw bestelling niet naar wens en wilt u daarom (nog) niet betalen dan moet u zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen.

Ik ben niet tevreden over mijn bestelling

Dat is natuurlijk erg vervelend. Er kan een klacht worden ingediend op de ‘Retour en klachten’ pagina.

Kan ik mijn bestelling, ongeacht reden, retourneren?

Nee. Het product is van persoonlijke aard (de foto) en maatwerk geleverd. Hierop is het herroepingsrecht uitgesloten.

Enkel op cadeaukaarten is het herroepingsrecht van toepassing. Zie hieronder het kopje “Retouren van cadeaukaarten”.

Wat zijn de gevolgen van herroeping?

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien er slechts een deel van de bestelling retour gestuurd is, dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retourneren van cadeaukaarten

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Retouradres
Fotoprint B.V.
Havenstraat 54
2211EJ Noordwijkerhout

Download hier het Modelformulier-voor-herroeping.

Nog steeds vragen?

Neem dan contact met ons op, we staan je graag te woord.

Contact opnemen